Featured
Table of Contents
Het schakelpaneel en de straalbron zijn in het frame van de machine geĂŻntegreerd, wat de L5 nog compacter maakt. CNC draaien en frezen in Hengelo. Met de 4 kW fiberlaser kunnen plaatdikten van 3 tot 20 mm sneller en met een betere kwaliteit worden gesneden. De laserbronnen met 2 en 3 kW blijven echter in het programma, omdat ze een rendabele oplossing vormen voor dun plaatmateriaal
www.flevotrading.nlDe L5 KinEtic is een nieuwe versie van Salvagnini’s L5. Het nieuwe ontwerp is compacter, stijver en nauwkeuriger en naar wens verkrijgbaar met een 4 kW fiberlaser. Lichte fiberlaser voor minder dan 2 ton PAC, leverancier van machines voor de plaatbewerking en HVAC-techniek, brengt een nieuwe fiberlaser op de Nederlandse markt met een prijskaartje onder de twee ton.
Techinwest bouwt de fiberlaser standaard met een enkele, uitschuifbare tafel. Met dat concept zijn de machineafmetingen uiterst compact. (6,3 x 2,5 m). Voor wie de snijma-Naast de 500 Watt versie levert PAC de fiberlaser van Techinwest ook in een 1, 1,5 en 2 kW versie en grotere tafelafmetingen tot 4 x 2 m. CNC draaien en frezen in Hengelo.chines echter ook tijdens het uitnemen van de gesneden delen in wil zetten, levert Techinwest de fiberlaser ook met een wisseltafel aan de achterzijde
Diverse staalproducenten toonden op de Euroblech hun nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Zoals altijd hoofdzakelijk ingegeven door de wensen vanuit de automobielindustrie (CNC draaien en frezen in Hengelo). De automobielproducenten willen dunner, sterker materiaal voor meer laadcapaciteit en een hoger prestatievermogen, met daarbij een goede crash-veiligheid. Dat geldt niet alleen voor de carrosserie, maar ook voor het frame en de stoelen, waar eveneens nog bespaard kan worden op gewicht, emissies en kosten
De nieuwe BMW 3 Series is uitgerust met een lichtgewicht prototype van een magnesium achterbankleuning, die in de verhouding 60/40 verdeeld en klapbaar is. CNC draaien en frezen in Hengelo. CNC frezen. Deze leuning weegt slechts 5,45 kilo en is daarmee 50 procent lichter dan een conventionele leuning. Het magnesium is geponst en gelast op de zelfde wijze als de conventionele samenstelling
Deze dochteronderneming bekijkt momenteel of het magnesium in serieproductie is te maken. Hiervoor is een speciale gietwals methode voor magnesiumplaten ontwikkeld, die nu tot 1 mm dik magnesium band produceert. Er is reeds aangetoond dat het band ook te splijten is, en wel op een gangbare installatie. Magnesium is het lichtste metalen constructiemateriaal en daarmee volgens ThyssenKrupp voorbestemd voor gewicht- en CO2-sparen-In het InCar-Project heeft ThyssenKrupp 35 innovaties voor de bouw van auto’s ontwikkeld.
Tot dusverre komt het materiaal daar echter alleen voor in de gedaante van gegoten delen, bijvoorbeeld in de motor (CNC draaien en frezen in Hengelo). Voor carrosserie-onderdelen met een groot oppervlak, zoals daken en motorkappen, zijn betaalbare magnesiumplaten nodig. Hiervoor zou de gietwalstechniek van MgF kunnen zorgen, omdat ze met goedkoper basismateriaal, minder bewerkingstappen en minder energie uitkomt
Sandwichmateriaal Een tweede lichtgewicht product waarmee ThyssenKrupp de Euroblech-bezoeker liet kennis maken is Litecor - CNC draaien en frezen in Hengelo. Dit is een nieuw sandwichmateriaal, eveneens voor de automobielbouw. Litecor is lichter van gewicht, voordeliger, milieuvriendelijk en goed te bewerken. Het is ontwikkeld voor vlakke onderdelen zoals deuren, kappen en daken. De buig- en deukbestendige staal-polymeer composiet verenigt de hoge sterkte van staal en het geringe gewicht van moderne kunststoffen in zich
De lagen zijn duurzaam met elkaar verbonden, zonder het gevaar dat ze ten opzichte van elkaar gaan verschuiven. ThyssenKrupp stelt dat door aanpassingen in de dikte van de lagen of de staalsoorten de eigenschappen van het materiaal op specifieke toepassingen kunnen worden afgestemd. Daarbij is het materiaal maar heel iets dikker dan het tot dusverre voor carrosserie panelen ingezette monolytisch plaatmateriaal, maar dunner dan de aluminiumplaten.
De stijfheid is zodanig dat het sandwichmateriaal vergelijkbare eigenschappen heeft als conventioneel stalen plaatmateriaal en dus goed is te vervormen. Ook bij complexe vervormingsmethoden is er volgens ThyssenKrupp geen neiging tot delaminatie. Litecor proefmateriaal is reeds in kleine hoeveelheden leverbaar. CNC draaien en frezen in Hengelo. De start van de productie van grote volumes is voorzien in 2014
“Over de resultaten kunnen we meer dan tevreden zijn”, aldus Sander Heinhuis, marketing manager Automotive van Tata Steel in Europa - CNC draaien en frezen in Hengelo. “We zijn in staat carrosserie oplossingen te leveren die slechts enkele ki-Tata Steel heeft de toepassingsmogelijkheden van haar hoogsterkte staalsoorten verbeterd door het FSV-concept van WorldAutoSteel voor een lichtgewicht carrosserie voor elektro en hybride voertuigen als uitgangspunt te nemen
In het licht van het verbeterde prestatievermogen inzake hogere beladingscapaciteit en crash-veiligheid zijn er bovendien geen compromissen voor wat betreft de botsprestaties aan de front-, zij- en achterzijde (CNC draaien en frezen in Hengelo). Daarbij zijn besparingen mogelijk op de productiekosten ten opzichte van de FSV-resultaten. En de kosten voor de totale levenscyclus van een voertuig en haar materiaal dalen op grond van het lagere gewicht
Nog lopende lichtgewicht studies worden bovendien benut om nieuwe koudgeharde materialen met een treksterkte tot 1200 MPa en een betere deukbaarheid te ontwikkelen. Omdat het lassen nog altijd de meest gebruikte techniek is voor het verbinden van twee staaldelen, is het belangrijk dat nieuwe staalsoor-Docol 1400 MZE is interessant als materiaal voor onderdelen van auto’s die moeten zorgen voor de veiligheid van de passagiers.
Dit product van de Zweedse staalmaker is een ultra hoogsterkte staal met elektroverzinkt oppervlak. Docol wordt veel ingezet voor onderdelen van auto’s die moeten zorgen voor de veiligheid van de passagiers (CNC draaien en frezen in Hengelo). Het materiaal is sterker, veiliger, lichter maar bezit ook een corrosiebestendig oppervlak. “Onze Docol MZE stalen combineren een extreem hoge treksterkte, goede vervormbaarheid en lasbaarheid, alsmede constante mechanische eigenschappen”, verklaart Joachim Larsson, leider van de afdeling constructietechniek van het kennis-servicecenter van SSAB
Het wordt al door diverse grote automerken toegepast. Het bedrijf Gestamp Metal Forming Germany heeft Docol 1400 MZE getest in haar productielijn voor zijbalken, die normaal gesproken uit koudgewalst staal met trektsterkte van 1200 MPa worden geproduceerd. Met positief resultaat - CNC draaien en frezen in Hengelo. De Deense staalbewerker Andresen Industrie heeft Docol 1400 MZE getest in haar rolomvormlijn
“De krappe buigradius die we nodig hadden voor de productie van de profielen bleek makkelijk haalbaar”, aldus een woordvoerder. www.tkmn.nlwww.tatasteel.nlwww.ssab.nl13Ombouwtijd (CNC draaien en frezen in Hengelo) omlaag, productiviteit (ook) bij kleine series omhoog Vrijwel alle producenten van afkantpersen zijn bezig met het ontwikkelen van nieuwe machineconcepten. Hun klanten eisen immers een hogere energie-efficiency, kortere doorlooptijden, hoge betrouwbaarheid en consistente automatisering
Dus moet de afkantpers meer buigen en moet de tijd voor het ombouwen van de machine omlaag - CNC draaien en frezen in Hengelo. De opkomst van de fiberlaser noopt daar eveneens toe. Deze snijdt immers beduidend sneller dan de traditionele CO2-laser (draai-frezen). Kan men normaal met twee kantbanken toe om de productie van de laser vlot te verwerken, er zijn wel drie of vier kantbanken nodig om de snelheid van de fiberlaser bij te houden
Daarbij komen de automatische gereedschapwisselsystemen in beeld. Op de Euroblech presenteerden Trumpf, Amada en LVD allemaal hun eigen oplossing. LVD’s ToolCell integreert de gereedschappen in de afkantpers, Amada plaatst haar ATC pal naast de machine en Trumpf zet haar ToolShuttle tussen twee kantbanken in. De gemeenschappelijke deler is dat alle drie oplossingen de insteltijd beperken en de capaciteit en efficiëntie bij kleine tot grote series optimaliseren (kortere doorlooptijden).
“Een snelle en gunstige weg naar hoogwaardige buigdelen”, aldus commercieel directeur Johan Elster. CNC draaien en frezen in Hengelo. “Vooral snel.” Concreet buigt de Xcite ongeveer 2,5 keer zo snel als een hydraulische afkantpers. Met het veiligheidssysteem Fast Bend kan het gereeedschap van de Xcite in ijlgang tot dicht op het plaatmateriaal worden gevoerd, zonder dat dit gevaar oplevert voor de operator
LVD ToolCell De ToolCell van LVD is een afkantpers met geïntegreerde en automatische gereedschapswisselaar. Een bibliotheek van boven- en ondergereedschappen is ondergebracht in een gereedschapsstation datzich onder de achteraanslag van de machine bevindt. Dankzij een innovatieve grijper die in de aanslagvinger is geïntegreerd, kan de achteraanslag als gereedschapswisselmechanisme gebruikt worden.
Alle gereedschappen blijven in de machine zitten, waardoor het wisselen minder tijd vergt. Alle gereedschapsstations worden door het grijpermechanisme nauwkeurig gepositioneerd en geverifieerd met de scanmodusH-Brake SafanDarley: efficiënt en milieuvriendelijk De Nederlandse tandem SafanDarley presenteerde op de Euroblech de nieuwe afkantpersen H-Brake 175T en 320T. CNC draaien en frezen in Hengelo. Deze serie hydraulische afkantpersen is de eerste machine die Safan en Darley samen hebben ontwikkeld
Zo is het frame met bouten in elkaar geschroefd in plaats van gelast - CNC draaien en frezen in Hengelo. Het complete H-Brake productenpallet – machineframe, componenten en beplating - is gestandaardiseerd, wat resulteert in een optimaal productieproces. Hierdoor is het mogelijk de hoogste kwaliteit voor een minimale prijs aan te bieden.” De nieuw geëngineerde achteraanslag van de zwaar gelagerde machine is modulair geconstrueerd Zo heeft klant de mogelijkheid slechts die functionaliteiten uit te kiezen die hij nodig heeft
Latest Posts
Onze Cursussen - Draaien En Freezen - Basis & Gevorderd
Onze Cursussen - Draaien En Freezen - Basis & Gevorderd
Draadvonken Youtube